Digital Environments

Ethnographic Perspectives across Global Online and Offline Spaces

Digital technology permeates the physical world. Social media and virtual reality, accessed via internet capable devices – computers, smartphones, tablets and wearables – affect nearly all aspects of social life.

The contributions to this volume apply innovative forms of ethnographic research to the digital realm. They examine the emergence of new forms of digital life, such as political participation through comments on East Greenlandic news blogs, the personal use of video broadcasting applications, the rise of transnational migrant networks facilitated by social media, or the effects of Facebook, Twitter, and Instagram on global conflicts.

29,99 € *

2017-02-13, 268 Seiten
ISBN: 978-3-8376-3497-6

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Urte Undine Frömming

Urte Undine Frömming, Freie Universität Berlin, Germany

Steffen Köhn

Steffen Köhn, Freie Universität Berlin, Germany

Samantha Fox

Samantha Fox, Columbia University New York

Mike Terry

Mike Terry, Freie Universität Berlin, Germany

Besprochen in:
GMK-Newsletter, 3 (2017)
Buchtitel
Digital Environments Ethnographic Perspectives across Global Online and Offline Spaces
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
268
Ausstattung
kart., zahlr. Abb.
ISBN
978-3-8376-3497-6
DOI
10.14361/9783839434970
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
2017-02-13
Auflage
1
Themen
Medien, Internet
Adressaten
Anthropology, Media Studies, Digital Humanities
Schlagworte
Digital Anthropology, Virtual Worlds, Social Media, Media Anthropology, Digital Culture, Media, Internet, Digital Media, Sociology of Media, Media Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung