Digital Tools in Media Studies

Analysis and Research. An Overview

Digital tools are increasingly used in media studies, opening up new perspectives for research and analysis, while creating new problems at the same time. In this volume, international media scholars and computer scientists present their projects, varying from powerful film-historical databases to automatic video analysis software, discussing their application of digital tools and reporting on their results. This book is the first publication of its kind and a helpful guide to both media scholars and computer scientists who intend to use digital tools in their research, providing information on applications, standards, and problems.

28,80 € *

2009-01-27, 196 Seiten
ISBN: 978-3-8376-1023-9

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Michael Ross

Michael Ross, Forscher, Deutschland

Manfred Grauer

Manfred Grauer, Universität Siegen, Deutschland

Bernd Freisleben

Bernd Freisleben, Universität Siegen, Deutschland

Autor_in(nen)
Michael Ross / Manfred Grauer / Bernd Freisleben (eds.)
Buchtitel
Digital Tools in Media Studies Analysis and Research. An Overview
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
196
Ausstattung
kart., zahlr. z.T. farb. Abb.
ISBN
978-3-8376-1023-9
DOI
10.14361/9783839410233
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
2009-01-27
Auflage
1
Themen
Medien, Technik
Adressaten
Media Studies, Film Studies, Applied Informatics
Schlagworte
Media, Movie, Databases, Video Analysis, Technology, Digital Media, Media History, Media Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung