Rewind, Play, Fast Forward

The Past, Present and Future of the Music Video

Due to shifts in the contexts of the production and presentation of the music video, more and more people start to talk about a possible end of this genre. At the same time disciplines such as visual-, film- and media-studies, art- and music-history begin to realize that despite the fact that the music video obviously has come of age, they still lack a well defined and matching methodical approach for analyzing and discussing videoclips.

For the first time this volume brings together different disciplines as well as journalists, museum curators and gallery owners in order to take a discussion of the past and present of the music video as an opportunity to reflect upon suited methodological approaches to this genre and to allow a glimpse into its future.

29,80 € *

2010-10-27, 280 Seiten
ISBN: 978-3-8376-1185-4

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Henry Keazor

Henry Keazor, Universität Heidelberg, Deutschland

Thorsten Wübbena

Thorsten Wübbena, Goethe-Universität Frankfurt a.M., Deutschland

»Da sich die Autoren und Autorinnen [...] aus unterschiedlicher Perspektive der Thematik nähern, entsteht ein eindrucksvolles Panorama der in Veränderung begriffenen Landschaft des Musikvideos.«
Gabriele Jutz, [rezens.tfm], 6 (2011)
Reviewed in:
Cineblog, 15.12.2010
UniReport, 1 (2011)
GMK-Newsletter, 5 (2011)
Autor_in(nen)
Henry Keazor / Thorsten Wübbena (eds.)
Buchtitel
Rewind, Play, Fast Forward The Past, Present and Future of the Music Video
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
280
Ausstattung
kart., zahlr. Abb.
ISBN
978-3-8376-1185-4
DOI
10.14361/9783839411858
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFD AVA AVGP
BISAC-Code
PER004030 MUS020000 SOC052000
THEMA-Code
JBCT AVA AVLP
Erscheinungsdatum
2010-10-27
Auflage
1
Themen
Popkultur, Musik, Film
Adressaten
Art History, Cultural Studies, Visual and Media Studies, Musicology, Sociology
Schlagworte
Music Video, Film, Art, Media, Music, Popular Culture, Video, Pop Music, Media Aesthetics, Media Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung