Media, Culture, and Mediality

New Insights into the Current State of Research

Current culturally oriented media studies have significantly advanced central concepts such like »mediality«, »media culture«, »media discourse« and »procedures of media«.

Focused on this newly defined terminological field, this volume presents landmark contributions for media studies providing new insights into the current state of research on media theory and media culture, simultaneously developing an agenda for future research.

39,80 € *

2010-05-17, 464 Seiten
ISBN: 978-3-8376-1376-6

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Ludwig Jäger

Ludwig Jäger, RWTH Aachen, Deutschland

Erika Linz

Erika Linz, Universität Siegen, Deutschland

Irmela Schneider

Irmela Schneider, Universität Köln, Deutschland

Reviewed in:

Informationssystem Medienpädagogik (www.ism-info.de), 10 (2010)
Autor_in(nen)
Ludwig Jäger / Erika Linz / Irmela Schneider (eds.)
Buchtitel
Media, Culture, and Mediality New Insights into the Current State of Research
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
464
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-1376-6
DOI
10.14361/transcript.9783839413760
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT
Erscheinungsdatum
2010-05-17
Auflage
1
Themen
Medien
Adressaten
Humanities, Media Studies, Linguistics, Philosophy
Schlagworte
Media Theory, Culture Theory, Language Theory, Picture Theory, Media, Media Aesthetics, Media Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung