Popular History Now and Then

International Perspectives

The present boom in popular history is not unprecedented. The contributions to this volume investigate peaks of historical interest which favour popular approaches from around 1800 to the present. They analyse the media, genres and institutions through which historical knowledge has been disseminated – from artefacts to the archive, from poetry to photography, from music to murals, and from periodicals to popular TV series. They ask how major traditions in the popular imagery of the past have evolved and changed over time. Cultural contexts covered in the book include Western and Southern Europe, the United States and West Africa. Contributors come from a range of disciplines, including history, literary and cultural studies, musicology as well as social and cultural anthropology.

35,80 € *

2012-03-06, 306 Seiten
ISBN: 978-3-8376-2007-8

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Barbara Korte

Barbara Korte, Universität Freiburg, Deutschland

Sylvia Paletschek

Sylvia Paletschek, Universität Freiburg, Deutschland

»Wie verschieden Formate und Formen populärer historischer Wissensvermittlung nach Gehalt und Gepräge im Zeitverlauf sein können, das zeigen die Artikel des vorliegenden Sammelbandes ebenso nachdrücklich auf wie deren potentielle Rolle als Instanzen gesellschaftlicher und kultureller Demokratisierungs- und Pluralisierungsprozesse.«
Dietmar Hüser, sehepunkte, 12/6 (2012)
Reviewed in:

Das Historisch-Politische Buch, 62/1 (2014), Ludger Heid
Autor_in(nen)
Barbara Korte / Sylvia Paletschek (eds.)
Buchtitel
Popular History Now and Then International Perspectives
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
306
Ausstattung
kart., zahlr. Abb.
ISBN
978-3-8376-2007-8
DOI
10.14361/transcript.9783839420072
Warengruppe
1510
BIC-Code
JFC JFCA
BISAC-Code
SOC022000
THEMA-Code
JBCC JBCC1
Erscheinungsdatum
2012-03-06
Auflage
1
Themen
Popkultur, Medien, Erinnerungskultur
Adressaten
Cultural Studies, History, Popular Culture Studies, Media Studies
Schlagworte
Popular History, Historical Culture, Popular Culture, Memory Culture, Media, Cultural Studies, Cultural History

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung