The New Formula For Cool

Science, Technology, and the Popular in the American Imagination

»Our society has undergone a paradigm shift. In the information age, you and I are the alpha males,« Dr Leonard Hofstadter, experimental physicist and protagonist of the hit sitcom »The Big Bang Theory«, assures himself and his fellow scientists. The success of this and similar formats in American popular culture proves his point: Science has finally discovered the formula for cool.

This interdisciplinary study examines how »cool«, a key aesthetic and affective category in the American imagination, informs contemporary representations of technoscience. Analyzing selected audiovisual productions, Judith Kohlenberger sheds light on current processes of interaction between science and popular culture, two pivotal sources for change in post-industrial America.

39,99 € *

2015-08-27, 346 Seiten
ISBN: 978-3-8376-3092-3

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Judith Kohlenberger

Judith Kohlenberger, Wirtschaftsuniversität Wien, Österreich

»One can only hope that there will be a continuation and extension of the present engaging and remarkably informative study in the near future.«
Katarina Delikonstantinidou, European journal of American studies, 2 (2016)
»An important contribution to the study of American popular culture. It will be a fixture in future discussions addressing the many permutations of ›cool‹.«
Susanne Hamscha, Amerikastudien, 62/1 (2017)
»In her study, Kohlenberger succeeds in dissecting the multiple diverging relationships of science and coolness and provides a compelling analysis of a variety of media texts. This makes ›The New Formula for Cool‹ not only an important go-to for anyone interested in coolness studies, but also an important contribution to North American Studies and explorations of popular culture in general.«
Maria Sulimma, Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, 65/2 (2017)
»Der Verdienst der Studie besteht zweifelsohne in der Darlegung des veränderten Verhältnisses von Wissenschaft und Öffentlichkeit im dritten Jahrtausend [...]. Eine dichte und empfehlenswerte Lektüre im Kontext der Erforschung der Populärkultur der Gegenwart.«
Annegret Scheibe, MEDIENwissenschaft, 1 (2017)
Autor_in(nen)
Judith Kohlenberger
Buchtitel
The New Formula For Cool Science, Technology, and the Popular in the American Imagination
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
346
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-3092-3
DOI
10.14361/9783839430927
Warengruppe
1510
BIC-Code
JFC JFCA PDR
BISAC-Code
SOC022000 SCI075000
THEMA-Code
JBCC JBCC1 PDR
Erscheinungsdatum
2015-08-27
Auflage
1
Themen
Popkultur, Wissenschaft, Amerika
Adressaten
American Studies, Media Studies, Science Studies, Cultural Studies, Film Studies, Television Studies
Schlagworte
USA, Cool, Popular Culture, Media, Film, Television, Science, America, Cultural Studies, Sociology of Science

Buchpräsentation

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung