Digital Culture & Society (DCS)

Vol. 2, Issue 1/2016 – Quantified Selves and Statistical Bodies

Digital Culture & Society is a refereed, international journal, fostering discussion about the ways in which digital technologies, platforms and applications reconfigure daily lives and practices. It offers a forum for critical analysis and inquiries into digital media theory and provides a publication environment for interdisciplinary research approaches, contemporary theory developments and methodological innovation.

The second issue »Quantified Selves Statistical Bodies« provides methodological and theoretical reflections on technologically generated knowledge about the body and socio-cultural practices that are subsumed, discussed, and criticized using the key concept »Quantified Self«.

29,99 € *

2016-03-16, 196 Seiten
ISBN: 978-3-8376-3210-1

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Pablo Abend

Pablo Abend, Universität Siegen, Deutschland

Mathias Fuchs

Mathias Fuchs, Leuphana Universität, Lüneburg, Deutschland

Ramón Reichert

Ramón Reichert, Universität Lancaster/Universität St. Gallen, Lancaster/St. Gallen, Großbritannien/Schweiz

Annika Richterich

Annika Richterich, Maastricht University, The Netherlands

Karin Wenz

Karin Wenz, Universität Maastricht, Maastricht, Niederlande

Buchtitel
Digital Culture & Society (DCS) Vol. 2, Issue 1/2016 – Quantified Selves and Statistical Bodies
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
196
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-3210-1
DOI
10.14361/dcs.2016.2.issue-1
Warengruppe
3744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
2016-03-16
Auflage
1
Themen
Internet, Medien, Gesellschaft
Adressaten
Media Studies, Cultural Studies, Science and Technology Studies, Sociology, Gender Studies, Anthropology, Game Studies, Art History, Information Science, and the general public
Schlagworte
Digital Media, Digital Culture, Technology, New Materialism, Internet of Things, Media, Internet, Society, Media Theory, Sociology of Media, Media Studies, Journal

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung