Postcolonial Studies Meets Media Studies
A Critical Encounter
The book brings together experts from Media and Communication Studies with Postcolonial Studies scholars to illustrate how the two fields may challenge and enrich each other. Its essays introduce readers to selected topics including »Media Convergence«, »Transcultural Subjectivity«, »Hegemony«, »Piracy« and »Media History and Colonialism«. Drawing on examples from film, literature, music, TV and the internet, the contributors investigate the transnational dimensions in today's media, engage with local and global media politics and discuss media outlets as economic agents, thus illustrating mechanisms of power in postcolonial and neo-colonial mediascapes.
Kapitel-Übersicht
-
Frontmatter
Seiten 1 - 4 -
Contents
Seiten 5 - 6 -
Introduction
Seiten 7 - 22 -
Part I: Global Media
Media Convergence
Seiten 25 - 42 -
Media Globalization
Seiten 43 - 66 -
Transcultural Subjectivity
Seiten 67 - 84 -
Diasporic Media
Seiten 85 - 100 -
Part II: Media Politics
Inter/National Media Politics
Seiten 103 - 124 -
Hegemony and Counter-Hegemony in Postcolonial Media Theory and Culture
Seiten 125 - 142 -
Performing Regulation
Seiten 143 - 160 -
Postcolonial Piracy
Seiten 161 - 178 -
Sound Cultures
Seiten 179 - 196 -
Commodification
Seiten 197 - 214 -
The Marketing of Postcolonial Literature
Seiten 215 - 232 -
Media History
Postcolonial Media History
Seiten 235 - 256 -
Notes on Contributors
Seiten 257 - 262
2016-03-24, 262 Seiten
ISBN: 978-3-8376-3294-1
Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands
Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.
Mengenrabatt