Art Unlimited?

Dynamics and Paradoxes of a Globalizing Art World

Until recently still a blank spot on the world map of art, China today occupies one of the top positions in the rankings of the global art market and has moved into the center of the speculations and the covetousness of its protagonists. But what is really happening on the spot, beyond the ethnocentric distortions of the Western viewpoint? What social representations and uses of art can be identified?

A research team from the University of St. Gallen has taken up such questions in an ethnographical field research project which enables the actors in this emergent and nonetheless already market-dominated art field to have their say.

29,99 € *

2016-03-10, 264 Seiten
ISBN: 978-3-8376-3296-5

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Franz Schultheis

Franz Schultheis, University of St. Gallen, Switzerland

Erwin Single

Erwin Single, Berlin, Germany

Raphaela Köfeler

Raphaela Köfeler, Hong Kong/Singapore

Thomas Mazzurana

Thomas Mazzurana, University of St. Gallen, Switzerland

»Dank der ausführlichen Interviews ermöglicht das Buch lesenswerte Einblicke in die Situation der Kunstszenen und -märkte von Hongkong und Shanghai im Jahr 2014. Gleichzeitig bietet das Buch den in den Sozialwissenschaften seltenen Fall einer Argumentation, bei der das von den Autoren präsentierte Evidenzmaterial die eigene These widerlegt.
Michael Hutter, www.sehepunkte.de, 18/2 (2018)
»Das Verdienst der St. Galler Studie ist es, [...] Eindrücke mithilfe von Leitfragen zum kulturellen und ökonomischen Globalisierungsprozess zu kontextualisieren und zu interpretieren.«
Barbara Basting, WOZ, 22.12.2016
Buchtitel
Art Unlimited? Dynamics and Paradoxes of a Globalizing Art World
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
264
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-3296-5
DOI
Warengruppe
1729
BIC-Code
JHB ABA
BISAC-Code
SOC026000 ART009000
THEMA-Code
JHB ABA
Erscheinungsdatum
2016-03-10
Auflage
1
Themen
Globalisierung, Kunst
Adressaten
Sociology, Art History, Asia Studies
Schlagworte
Sociology of Art, Art Market, Globalization, Ethnography, China, Art, Theory of Art, Sociology

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung