Target Markets – International Terrorism Meets Global Capitalism in the Mall

This book explores the points of convergence between corporate capitalist and terrorist practice. Assessing an increase in the number of terrorist attacks directed at commercial entities in urban areas, with an emphasis on the shopping mall in general and Nairobi's Westgate Mall in particular, Suzi Mirgani offers a fascinating and disturbing perspective on the spaces where the most powerful forces of contemporary culture – the most mainstream and the most extreme – meet on common ground.

29,99 € *

2016-10-27, 198 Seiten
ISBN: 978-3-8376-3352-8

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Suzi Mirgani

Suzi Mirgani, Center for International and Regional Studies, Georgetown University, Doha, Qatar

Autor_in(nen)
Suzi Mirgani
Buchtitel
Target Markets – International Terrorism Meets Global Capitalism in the Mall
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
198
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-3352-8
DOI
10.14361/9783839433522
Warengruppe
1737
BIC-Code
JPWL JHB JFSG
BISAC-Code
POL037000 SOC026000 SOC026030
THEMA-Code
JPWL JHB JBSD
Erscheinungsdatum
2016-10-27
Auflage
1
Themen
Globalisierung, Wirtschaft, Raum, Gewalt, Stadt
Adressaten
Political Science, Security Studies, International Relations, Critical Geography, Sociology, Media Studies, Urban Studies
Schlagworte
Capitalism, Terrorism, Urban Studies, Media, Shopping Mall, Charlie Hebdo, Violence, Economy, City, Globalization, Political Science

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung