Situating Global Art

Topologies – Temporalities – Trajectories

In recent years, the term global art has become a catchphrase in contemporary art discourses. Going beyond additive notions of canon expansion, this volume encourages a differentiated inquiry into the complex aesthetic, cultural, historical, political, epistemological and socio-economic implications of both the term global art itself and the practices it subsumes. Focusing on diverse examples of art, curating, historiography and criticism, the contributions not only take into account (new) hegemonies and exclusions but also the shifting conditions of transcultural art production, circulation and reception.

ca. 39,99 € *

2018-05-27, ca. 336 Seiten
ISBN: 978-3-8376-3397-9

Dieser Artikel erscheint am 27. Mai 2018

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Sarah Dornhof

Sarah Dornhof, Freie Universität Berlin, Germany

Nanne Buurman

Nanne Buurman, Freie Universität Berlin, Germany

Birgit Hopfener

Birgit Hopfener, Carleton University, Ottawa, Kanada

Barbara Lutz

Barbara Lutz, Stiftung Universität Hildesheim, Germany

Buchtitel
Situating Global Art Topologies – Temporalities – Trajectories
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 336
Ausstattung
kart., zahlr. z.T. farb. Abb.
ISBN
978-3-8376-3397-9
Warengruppe
1581
BIC-Code
ABA AC
BISAC-Code
ART009000 ART015000
THEMA-Code
ABA AGA
Erscheinungsdatum
2018-05-27
Auflage
1
Themen
Globalisierung, Kunst
Adressaten
Art History, Cultural Studies, Curatorial Studies, Museum Studies, Cultural Anthropology, Visual Culture Studies, Art Mediation
Schlagworte
Art History, Contemporary Art, Globalization, Postcolonialism, Curating, Transculturality, Art, Theory of Art, Interculturalism, Fine Arts

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung