Watching Nostalgia

An Analysis of Nostalgic Television Fiction and its Reception

What is nostalgia in television? How far does a nostalgic text trigger nostalgic emotions? And how are nostalgic series received by different audience groups?

Stefanie Armbruster uses an interdisciplinary approach as analytical and theoretical basis. Her detailed analyses identify nostalgia in reruns, remakes and period dramas such as "Knight Rider" or "Mad Men". Focus group discussions with German and Spanish viewers give new insights into its reception.

The in-depth study helps to understand the interrelation of nostalgic texts and nostalgic reception better and explores a decisive part of a phenomenon that is omnipresent in our current TV landscape.

39,99 € *

2016-08-24, 436 Seiten
ISBN: 978-3-8376-3509-6

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Stefanie Armbruster

Stefanie Armbruster, Munich, Germany

»Spannend ist die Arbeit vor allem dort, wo sie sich dem Themenkomplex aus einer dezidiert interdisziplinären Perspektive nähert und aus verschiedenen Modulen ein umfangreiches Theoriegebäude errichtet, um eine möglichst unvoreingenommene Untersuchung zu gewährleisten.«
Dominik Schrey, MEDIENwissenschaft, 4 (2017)
»Die Publikation bereichert Nostalgie-, Emotions- und Serienforschung gleichermaßen. Unbedingt empfehlenswert.«
Susanne Eichner, tv diskurs, 82 (2017)
Besprochen in:
GMK-Newsletter, 10 (2016)
CHOICE, 54/12 (2017), R. Ray
BOKAS – Sekundärliteratur, KTS 65, Thomas Przybilka
Autor_in(nen)
Stefanie Armbruster
Buchtitel
Watching Nostalgia An Analysis of Nostalgic Television Fiction and its Reception
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
436
Ausstattung
kart., zahlr. Abb.
ISBN
978-3-8376-3509-6
DOI
10.14361/9783839435090
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFDT APT JFC
BISAC-Code
PER010030 SOC022000
THEMA-Code
JBCT2 JBCC
Erscheinungsdatum
2016-08-24
Auflage
1
Themen
Fernsehen, Erinnerungskultur
Adressaten
Cultural Studies, Media Studies, Television Studies, Audience Studies
Schlagworte
Television, Television Series, Period Drama, Nostalgia, Emotions, Audience, Memory Culture, Cultural Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung