Digital Culture & Society (DCS)

Vol. 3, Issue 2/2017 – Mobile Digital Practices

»Digital Culture & Society« is a refereed, international journal, fostering discussion about the ways in which digital technologies, platforms and applications reconfigure daily lives and practices. It offers a forum for critical analysis and inquiries into digital media theory and provides a publication environment for interdisciplinary research approaches, contemporary theory developments and methodological innovation.

This issue, edited by Anna Lisa Ramella, Asko Lehmuskallio, Tristan Thielmann and Pablo Abend, discusses the mobility of people, data and devices from the perspective of digital mobile practices. As the authors of various empirical case studies show, these need to be studied both situationally, and on the move.

With contributions by Marion Schulze, Jamie Coates, Geoffrey Hobbis, Samuel Gerald Collins, among others, and an interview with Heather Horst, David Morley, and Noel B. Salazar.

29,99 € *

2017-12-19, 272 Seiten
ISBN: 978-3-8376-3821-9

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Ramón Reichert

Ramón Reichert, Universität St. Gallen/Donau-Universität Krems, Schweiz/Österreich

Annika Richterich

Annika Richterich, Maastricht University, The Netherlands

Pablo Abend

Pablo Abend, Universität Siegen, Deutschland

Mathias Fuchs

Mathias Fuchs, Leuphana Universität Lüneburg, Deutschland

Karin Wenz

Karin Wenz, Universität Maastricht, Maastricht, Niederlande

»Eine interessante Sammlung von Beiträgen, die völlig neue Einblicke in dieses Thema ermöglichen und zeigen, wie groß und wie einflussreich diese Medien und Methoden heute schon sind und sich laufend in neue Anwendungen und Gesellschaften ausbreiten.«
Peter Dahms, Operninfo Berlin, 08.03.2018
Buchtitel
Digital Culture & Society (DCS) Vol. 3, Issue 2/2017 – Mobile Digital Practices
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
272
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-3821-9
DOI
10.14361/dcs.2017.3.issue-2
Warengruppe
3744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
2017-12-19
Auflage
1
Themen
Internet, Medien, Gesellschaft
Adressaten
Media Studies, Mobility Studies, Cultural Studies, Science and Technology Studies, Sociology, Gender Studies, Anthropology, Game Studies, Art History, Information Science, and the general public
Schlagworte
Digital Media Studies, Mobility, Media, Digital Practices, Data, Internet, Society, Digital Media, Media Theory, Sociology of Media, Media Studies, Journal

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung