Clash of Realities 2015/16
On the Art, Technology and Theory of Digital Games. Proceedings of the 6th and 7th Conference
Digital games as transmedia works of art – Games as social environments – The aesthetics of play – Digital games in pedagogy – Cineludic aesthetics – Ethics in games – these were some of the important and fascinating topics addressed during the international research conference "Clash of Realities" in 2015 and 2016 by more than a hundred international speakers, academics as well as artists. This volume represents the best contributions – by, inter alia, Janet H. Murray, David OReilly, Eric Zimmerman, Thomas Elsaesser, Lorenz Engell, Susana Tosca, Miguel Sicart, Frans Mäyrä, and Mark J.P. Wolf.
Kapitel-Übersicht
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Frontmatter
Seiten 1 - 4 -
Inhalt
Seiten 5 - 10 -
Preface
Seiten 11 - 16 -
I. Keynotes
Clash at Clash of Realities
Seiten 19 - 28 -
How C lose Are We to the Holodeck?
Seiten 29 - 44 -
The Potential of Procedurally-Generated Narrative in Video Games
Seiten 45 - 56 -
Cinema and Game Spaces
Seiten 57 - 76 -
More About EVERYTHING
Seiten 77 - 82 -
Play, Games, and the Good Life
Seiten 83 - 90 -
II. 1 Game Studies Summit
Introduction
Seiten 93 - 96 -
Transmedia Storytelling
Seiten 97 - 126 -
Worlds Apart?
Seiten 127 - 142 -
Playing (with) STAR WARS
Seiten 143 - 158 -
Time, Memory, and Longing in Transmedial Storytelling
Seiten 159 - 174 -
Playing with Stories, Playing in Worlds
Seiten 175 - 194 -
A Game of Playful Art
Seiten 195 - 216 -
Marshmallows and Bullets
Seiten 217 - 234 -
Teaching Game Studies
Seiten 235 - 242 -
II. 2 Media Pedagogy and Media Ethics Summit
Introduction
Seiten 245 - 248 -
Not Just a Game
Seiten 249 - 266 -
This Moral of Mine
Seiten 267 - 290 -
Making Ethical Decisions in Serious Games
Seiten 291 - 310 -
Moral Dilemmas in Digital Games
Seiten 311 - 322 -
The Good, the Bad, and the lnbetween
Seiten 323 - 338 -
Bioethics and Biofacts in Digital Games
Seiten 339 - 364 -
POKÉMON Go
Seiten 365 - 376 -
Spaces of Possibility?
Seiten 377 - 386 -
Beyond the Multi-Player
Seiten 387 - 400 -
Camping NOOb-Tuber and Other Annoying Players
Seiten 401 - 416 -
Bodies That Matter in the Pursuit of Esports
Seiten 417 - 440 -
Garners(') Talk
Seiten 441 - 458 -
II.3 Film and Games Summit
Introduction
Seiten 461 - 464 -
Serial Games
Seiten 465 - 480 -
Games That Play People
Seiten 481 - 488 -
Abu Goat
Seiten 489 - 504 -
II. 4 Game Development Summit
Introduction
Seiten 507 - 508 -
The Aesthetics of Choice
Seiten 509 - 522 -
Games as a Source of Future Memory
Seiten 523 - 546 -
My Hyperideal Self
Seiten 547 - 558 -
Play lt Again, Sam Michael Erlhoff
Seiten 559 - 564 -
Open Development as Disruptive Game Design Practice
Seiten 565 - 590 -
II. 5 Games Preservation Summit
Introduction
Seiten 593 - 594 -
Play, Things and Playthings
Seiten 595 - 610 -
Preserving Games from Concept to Creation
Seiten 611 - 624 -
Contributors
Seiten 625 - 638
9. Oktober 2017, 638 Seiten
ISBN: 978-3-8376-4031-1
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