TransCoding – From `Highbrow Art' to Participatory Culture

Social Media – Art – Research

Between 2014 and 2017, the artistic research project "TransCoding – From 'Highbrow Art' to Participatory Culture" encouraged creative participation in multimedia art via social media. Based on the artworks that emerged from the project, Barbara Lüneburg investigates authorship, authority, motivational factors, and aesthetics in participatory art created with the help of web 2.0 technology. The interdisciplinary approach includes perspectives from sociology, cultural and media studies, and offers an exclusive view and analysis from the inside through the method of artistic research. In addition, the study documents selected community projects and the creation processes of the artworks Slices of Life and Read me.

29,99 € *

2018-05-08, 202 Seiten
ISBN: 978-3-8376-4108-0

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Barbara Lüneburg

Barbara Lüneburg, Staatliche Hochschule für Musik Trossingen, Deutschland

»Eine exemplarische Studie über die Möglichkeiten und Herausforderungen von Artistic Research, die diese Bezeichnung verdient.«
Thomas Ballhausen, EIKON, 104 (2018)
Autor_in(nen)
Barbara Lüneburg
Buchtitel
TransCoding – From `Highbrow Art' to Participatory Culture Social Media – Art – Research
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
202
Ausstattung
kart., zahlr. z.T. farb. Abb.
ISBN
978-3-8376-4108-0
DOI
Warengruppe
1510
BIC-Code
JFC AFKV JFD
BISAC-Code
SOC022000 ART057000 SOC052000
THEMA-Code
JBCC AFKV JBCT1
Erscheinungsdatum
2018-05-08
Auflage
1
Themen
Kultur, Kunst, Internet, Wissenschaft
Adressaten
Artistic Research, Sociology, Cultural Studies, Musicology as well as a general public interested in participatory art, methodological debates, and artist-community interaction
Schlagworte
Artistic Research, Audiovisual Art, Participatory Culture, Social Media, Crossover Culture, Culture, Art, Internet, Cultural Studies, Media Art, Digital Media, Sociology of Science

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung