Blogging in Beirut

An Ethnography of a Digital Media Practice

Unlike previous media-analytic research, Sarah Jurkiewicz's anthropological study understands blogging as a social field and a domain of practice. This approach underlines the significance of blogging in practitioners' daily lives and for their self-understanding. In this context, the notion of publicness enables a consideration of publics not as static 'spheres' that actors merely enter, but as produced and constituted by social practices. The vibrant media landscape of Beirut serves as a selection of samples for an ethnographic exploration of blogging.

39,99 € *

2018-01-15, 374 Seiten
ISBN: 978-3-8376-4142-4

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Sarah Jurkiewicz

Sarah Jurkiewicz, Leibniz-Zentrum Moderner Orient, Berlin, Germany

Autor_in(nen)
Sarah Jurkiewicz
Buchtitel
Blogging in Beirut An Ethnography of a Digital Media Practice
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
374
Ausstattung
kart., zahlr. Abb.
ISBN
978-3-8376-4142-4
DOI
10.14361/9783839441428
Warengruppe
1752
BIC-Code
JHMC JFD
BISAC-Code
SOC002010 SOC052000
THEMA-Code
JHMC JBCT JBCT1
Erscheinungsdatum
2018-01-15
Auflage
1
Themen
Medien, Internet
Adressaten
Anthropology, Media Studies, Middle Eastern Studies, Journalism, Media Activism
Schlagworte
Media Anthropology, Digital Media, Public Culture, Blogging, Lebanon, Internet, Media, Ethnology, Sociology of Media, Media Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung