Digital Culture & Society (DCS)

Vol. 4, Issue 1/2018 – Rethinking AI: Neural Networks, Biometrics and the New Artificial Intelligence

Digital Culture & Society is a refereed, international journal, fostering discussion about the ways in which digital technologies, platforms and applications reconfigure daily lives and practices. It offers a forum for inquiries into digital media theory, methodologies, and socio-technological developments.

This issue shows: The meaning of AI has undergone drastic changes during the last 60 years of AI discourse(s). What we talk about when saying AI is not what it meant in 1958, when John McCarthy, Marvin Minsky and their colleagues started using the term. Biological information processing is now firmly embedded in commercial applications like the intelligent personal Google Assistant, Facebook's facial recognition algorithm, Deep Face, Amazon's device Alexa or Apple's software feature Siri to mention just a few.

29,99 € *

2018-07-27, 244 Seiten
ISBN: 978-3-8376-4266-7

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Ramón Reichert

Ramón Reichert, Universität St. Gallen/Donau-Universität Krems, Schweiz/Österreich

Mathias Fuchs

Mathias Fuchs, Leuphana Universität Lüneburg, Deutschland

Pablo Abend

Pablo Abend, Universität Siegen, Deutschland

Annika Richterich

Annika Richterich, Maastricht University, The Netherlands

Karin Wenz

Karin Wenz, Universität Maastricht, Maastricht, Niederlande

»Eine interessante, informative und auch alarmierende Lektüre bietet dieser Band, über Techniken und Verfahren wie AI, Machine Learning, New AI, Big Data, Neuronale Netzwerke, Erkenntnisse aus der Gehirnforschung und Gebiete, die sich aus diesen Themen entwickeln.«
Peter Dahms, Operninfo Berlin, 30.08.2018
Buchtitel
Digital Culture & Society (DCS) Vol. 4, Issue 1/2018 – Rethinking AI: Neural Networks, Biometrics and the New Artificial Intelligence
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
244
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-4266-7
Warengruppe
3744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
2018-07-27
Auflage
1
Themen
Gesellschaft, Medien, Technik
Adressaten
Media Studies, Computer Science, Informatics, Sociology, Cultural Studies, Science and Technology Studies, Gender Studies, Anthropology, and the general public
Schlagworte
Artificial Intelligence, Deep Learning, Computer Vision, Evolutionary Computation, Genetic Algorithms, Human Enhancement and Transhumanism, Society, Media, Digital Media, Internet, Media Theory, Sociology of Media, Media Studies, Journal

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung