Digital Culture & Society (DCS)

Vol. 5, Issue 1/2019 – Inequalities and Divides in Digital Cultures

Digital Culture & Society is a refereed, international journal, fostering discussion about the ways in which digital technologies, platforms and applications reconfigure daily lives and practices. It offers a forum for inquiries into digital media theory, methodologies, and socio-technological developments.

This issue presents empirical studies as well as theoretical and methodological reflections on inequalities and divides in digital cultures. From various (inter-)disciplinary perspectives, the authors examine three main themes – inequality of access, inequality by design and discursive divides, and inequality by algorithms – while suggesting ways for research to move beyond these.

29,99 € *

2019-07-27, ca. 200 Seiten
ISBN: 978-3-8376-4478-4

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. Juli 2019

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Pablo Abend

Pablo Abend, Universität Siegen, Deutschland

Annika Richterich

Annika Richterich, Maastricht University, The Netherlands

Mathias Fuchs

Mathias Fuchs, Leuphana Universität Lüneburg, Deutschland

Ramón Reichert

Ramón Reichert, Universität St. Gallen/Donau-Universität Krems, Schweiz/Österreich

Karin Wenz

Karin Wenz, Universität Maastricht, Maastricht, Niederlande

Buchtitel
Digital Culture & Society (DCS) Vol. 5, Issue 1/2019 – Inequalities and Divides in Digital Cultures
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 200
Ausstattung
kart., Klebebindung
ISBN
978-3-8376-4478-4
Warengruppe
3744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
2019-07-27
Auflage
1
Themen
Medien, Gesellschaft, Internet
Adressaten
(Digital) Media Studies, Science and Technology Studies, Cultural Studies, Sociology, Anthropology, Critical Data Studies
Schlagworte
Digital Inequalities, Digital Divide, Technology, Algorithms, Discrimination, Internet, Society, Media, Digital Media, Media Theory, Sociology of Media, Media Studies, Journal

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung