Ludotopia

Spaces, Places and Territories in Computer Games

Where do computer games »happen«? The articles collected in this pioneering volume explore the categories of »space«, »place« and »territory« featuring in most general theories of space to lay the groundwork for the study of spatiality in games. Shifting the focus away from earlier debates on, e.g., the narrative nature of games, this collection proposes, instead, that thorough attention be given to the tension between experienced spaces and narrated places as well as to the mapping of both of these.

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18. September 2019, 316 Seiten
ISBN: 978-3-8376-4730-3

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Espen Aarseth

Espen Aarseth, IT University of Copenhagen, Dänemark

Stephan Günzel

Stephan Günzel, Berliner Technische Kunsthochschule, Deutschland

»Ein Sammelband, der das relativ breite Forschungsfeld zur Räumlichkeit digitaler Spiele um interessante Ansätze und Thesen erweitert.«
Markus Spöhrer, MEDIENwissenschaft, 2-3 (2020)
Autor_in(nen)
Espen Aarseth / Stephan Günzel (eds.)
Buchtitel
Ludotopia Spaces, Places and Territories in Computer Games
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
316
Ausstattung
kart., Klebebindung, 100 SW-Abbildungen
ISBN
978-3-8376-4730-3
DOI
10.14361/9783839447307
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
18. September 2019
Auflage
1
Themen
Medien, Raum
Adressaten
Game Design, Game Studies, Media Studies, Cultural Studies, Literary Studies, Philosophy
Schlagworte
Space, Place, Maps, Computer Games, Media, Media Aesthetics, Media Theory, Media Studies

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