Playing Utopia

Futures in Digital Games

Media narratives inform our ideas of the future – and Games are currently making a significant contribution to this medial reservoir. On the one hand, Games demonstrate a particular propensity for fantastic and futuristic scenarios. On the other hand, they often serve as an experimental field for the latest media technologies. However, while dystopias are part of the standard gaming repertoire, Games feature utopias much less frequently. Why?

This anthology examines playful utopias from two perspectives. It investigates utopias in digital Games as well as utopias of the digital game; that is, the role of ludic elements in scenarios of the future.

39,99 € *

2019-10-30, 332 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5050-1

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Benjamin Beil

Benjamin Beil, Universität zu Köln, Deutschland

Gundolf S. Freyermuth

Gundolf S. Freyermuth, Technische Hochschule Köln, Deutschland

Hanns Christian Schmidt

Hanns Christian Schmidt, Universität zu Köln, Deutschland

Buchtitel
Playing Utopia Futures in Digital Games
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
332
Ausstattung
kart., Dispersionsbindung, 17 Farbabbildungen, 26 SW-Abbildungen
ISBN
978-3-8376-5050-1
DOI
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
2019-10-30
Auflage
1
Themen
Popkultur, Medien
Adressaten
Media Studies, Game Studies
Schlagworte
Digital Games, Utopia, Future, Playfulness, Media, Popular Culture, Computer Games, Media Aesthetics, Digital Media, Media Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung