Music – Media – History

Re-Thinking Musicology in an Age of Digital Media

Music and sound shape the emotional content of audio-visual media and carry different meanings. This volume considers audio-visual material as a primary source for historiography. By analyzing how the same sounds are used in different media contexts at different times, the contributors intend to challenge the linear perspective of (music) history based on canonic authority. The book discusses AV-Documents (analysis in context), methodological questions (implications for research, education, and popularization of knowledge), archives of cultural memory (from the perspective of Cultural Studies) as well as digitalization and its consequences (organization of knowledge).

40,00 € *

2020-09-27, ca. 300 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5145-4

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. September 2020

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Matej Santi

Matej Santi, Akademie der bildenden Künste Wien, Österreich

Elias Berner

Elias Berner, Akademie der bildenden Künste Wien, Österreich

Autor_in(nen)
Matej Santi / Elias Berner (eds.)
Buchtitel
Music – Media – History Re-Thinking Musicology in an Age of Digital Media
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 300
Ausstattung
kart., Klebebindung, 30 SW-Abbildungen
ISBN
978-3-8376-5145-4
Warengruppe
1591
BIC-Code
AVA JFD HBTB
BISAC-Code
MUS020000 SOC052000 HIS054000
THEMA-Code
AVA JBCT1 NHTB
Erscheinungsdatum
2020-09-27
Auflage
1
Themen
Medien, Klang, Musik, Kulturgeschichte
Adressaten
Musicology, History, Sound Studies, Media Studies, Digital Humanities
Schlagworte
Music, Sound, History, Media, Cultural History, Musicology, Digital Media

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung