Music – Media – History

Re-Thinking Musicology in an Age of Digital Media

Music and sound shape the emotional content of audio-visual media and carry different meanings. This volume considers audio-visual material as a primary source for historiography. By analyzing how the same sounds are used in different media contexts at different times, the contributors intend to challenge the linear perspective of (music) history based on canonic authority. The book discusses AV-Documents (analysis in context), methodological questions (implications for research, education, and popularization of knowledge), archives of cultural memory (from the perspective of Cultural Studies) as well as digitalization and its consequences (organization of knowledge).

40,00 € *

27. Januar 2021, ca. 300 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5145-4

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. Januar 2021

* = Preise inkl. Mehrwertsteuer. Deutschsprachige Bücher = gebundener Ladenpreis, fremdsprachige Bücher = unverbindliche Preisempfehlung. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Matej Santi

Matej Santi, Universität für Musik und darstellende Kunst Wien, Österreich

Elias Berner

Elias Berner, Universität für Musik und darstellende Kunst Wien, Österreich

Autor_in(nen)
Matej Santi / Elias Berner (eds.)
Buchtitel
Music – Media – History Re-Thinking Musicology in an Age of Digital Media
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 300
Ausstattung
kart., Klebebindung, 30 SW-Abbildungen
ISBN
978-3-8376-5145-4
Warengruppe
1591
BIC-Code
AVA JFD HBTB
BISAC-Code
MUS020000 SOC052000 HIS054000
THEMA-Code
AVA JBCT1 NHTB
Erscheinungsdatum
27. Januar 2021
Auflage
1
Themen
Medien, Klang, Musik, Kulturgeschichte
Adressaten
Musicology, History, Sound Studies, Media Studies, Digital Humanities
Schlagworte
Music, Sound, History, Media, Cultural History, Musicology, Digital Media

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung