Curating Contemporary Music Festivals

A New Perspective on Music's Mediation

Contemporary music, like other arts, is dealing with the rise of »curators« laying claim to everything from festivals to playlists – but what are they and what do they do anyway? Drawing from backgrounds ranging from curatorial studies to festival studies and musicology, Brandon Farnsworth lays out a theory for understanding curatorial practices in contemporary music, and how they could be a solution to the field's diminishing social relevance. The volume focuses on two case studies, the Munich Biennale for New Music Theatre, and the Maerzmusik Festival at the Berliner Festspiele, putting them in a transdisciplinary history of curatorial practice, and showing what music curatorial practice can be.

45,00 € *

2020-07-27, ca. 350 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5243-7

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. Juli 2020

* = Preise inkl. Mehrwertsteuer und gebunden in Deutschland. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Brandon Farnsworth

Brandon Farnsworth, Zürcher Hochschule der Künste, Schweiz

Autor_in(nen)
Brandon Farnsworth
Buchtitel
Curating Contemporary Music Festivals A New Perspective on Music's Mediation
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 350
Ausstattung
kart., Klebebindung, 16 SW-Abbildungen, 8 Farbabbildungen
ISBN
978-3-8376-5243-7
Warengruppe
1786
BIC-Code
KJM AVA
BISAC-Code
MUS004000 MUS020000 BUS041000
THEMA-Code
KJM AVA
Erscheinungsdatum
2020-07-27
Auflage
1
Themen
Kulturmanagement, Musik
Adressaten
Curatorial Studies, Concert Studies, Musicology, Performance Studies, Art, Aesthetics
Schlagworte
Contemporary Classical Music, New Music, Neue Musik, Berliner Festspiele, Münchner Biennale Für Neues Musiktheater, Munich Biennale For New Music Theatre, Cultural Management, Music, Music Management, Musicology

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung