Mixed Reality and Games

Theoretical and Practical Approaches in Game Studies and Education

Videogames allow us to immerse ourselves in worlds that are reflective of cultural phenomena. At the same time, games are in the process of occupying and utilising the real world as a part of the game. The book provides a combination of theoretical and practical approaches to mixed reality through the lenses of game studies and pedagogy. These novel approaches invite the reader to rethink their conceptions of games and mixed reality. They are complemented with classical analyses of games and applications in educational contexts. In uniting theory and hands-on approaches, the book provides a broad spectrum that facilitates and inspires interdisciplinary thinking and work.

39,99 € *

27. Oktober 2020, 296 Seiten
ISBN: 978-3-8394-5329-2
Dateigröße: 3.87 MB

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Emir Bektic

Emir Bektic, Universität Klagenfurt, Österreich

Daniela Bruns

Daniela Bruns, Universität Klagenfurt, Österreich

Sonja Gabriel

Sonja Gabriel, Kirchliche Pädagogische Hochschule Wien/Krems, Österreich

Florian Kelle

Florian Kelle, Universität Klagenfurt, Österreich

Gerhard Pölsterl

Gerhard Pölsterl, Bundesministerium für Familie und Jugend, Österreich

Felix Schniz

Felix Schniz, Universität Klagenfurt, Österreich

Buchtitel
Mixed Reality and Games Theoretical and Practical Approaches in Game Studies and Education
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
296
Ausstattung
10 SW-Abbildungen
ISBN
978-3-8394-5329-2
DOI
10.14361/9783839453292
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
27. Oktober 2020
Themen
Medien, Ästhetik, Bildung
Adressaten
Game Studies, Game Design, Education, Pedagogy
Schlagworte
Media, Education, Games, Mixed Reality, Aesthetics, Computer Games, Digital Media, Media Theory, Media Education, Media Studies

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