Passing and Posing between Black and White

Calibrating the Color Line in U.S. Cinema

Since its inception, U.S. American cinema has grappled with the articulation of racial boundaries. This applies, in the first instance, to featuring mixed-race characters crossing the color line. In a broader sense, however, this also concerns viewing conditions and knowledge configurations. The fact that American film engages itself so extensively with the unbalanced relation between black and white is neither coincidental nor trivial to state – it has much more to do with negating boundaries that pertain to the medium itself. Lisa Gotto examines this constellation along the early history of American film, the cinematic modernism of the late 1950s, and the post-classical cinema of the turn of the millennium.

49,00 € *

27. Januar 2021, ca. 250 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5337-3

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. Januar 2021

* = Preise inkl. Mehrwertsteuer. Deutschsprachige Bücher = gebundener Ladenpreis, fremdsprachige Bücher = unverbindliche Preisempfehlung. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Lisa Gotto

Lisa Gotto, Universität Wien, Österreich

Autor_in(nen)
Lisa Gotto
Buchtitel
Passing and Posing between Black and White Calibrating the Color Line in U.S. Cinema
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 250
Ausstattung
kart., Klebebindung, 18 SW-Abbildungen
ISBN
978-3-8376-5337-3
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFD APFA JFSL HBTB
BISAC-Code
SOC052000 PER004030 SOC031000 HIS054000
THEMA-Code
JBCT ATF JBSL1 NHTB
Erscheinungsdatum
27. Januar 2021
Auflage
1
Themen
Rassismus, Film, Kulturgeschichte
Adressaten
Film Studies, Media Studies
Schlagworte
Film, Cinema, Hollywood, Race, Ethnicity, Media, Culture, Racism, Cultural History, America, Media Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung