Digital Culture & Society (DCS)

Vol. 7, Issue 2/2021 – Networked Images in Surveillance Capitalism

Capturing personal data in exchange for free services is now ubiquitous in networked media and recently led to diagnoses of surveillance and platform capitalism. In social media discourse, dataveillance and data mining have been criticized as new forms of digital work and capitalist exploitation for some time.

From social photos, selfies and image communities on the internet to connected viewing and streaming, and video conferencing during the Corona pandemic – the digital image is not only predominantly networked but also accessed through platforms and structured by their economic imperatives, data acquisition techniques and algorithmic processing. In this issue, the contributors show how participation and commodification are closely linked in the production, circulation, consumption and operativity of images and visual communication, raising the question of the role networked images play for and within the proliferating surveillance capitalism.

29,99 € *

27. März 2022, ca. 200 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5388-5

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. März 2022

* = Preise inkl. Mehrwertsteuer. Deutschsprachige Bücher = gebundener Ladenpreis, fremdsprachige Bücher = unverbindliche Preisempfehlung. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Olga Moskatova

Olga Moskatova, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Deutschland

Anna Polze

Anna Polze, Ruhr-Universität Bochum, Deutschland

Ramón Reichert

Ramón Reichert, Universität St. Gallen/Donau-Universität Krems, Schweiz/Österreich

Autor_in(nen)
Olga Moskatova / Anna Polze / Ramón Reichert (eds.)
Buchtitel
Digital Culture & Society (DCS) Vol. 7, Issue 2/2021 – Networked Images in Surveillance Capitalism
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 200
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-5388-5
Warengruppe
3744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
27. März 2022
Auflage
1
Themen
Medien, Gesellschaft, Internet
Adressaten
Media Studies, Science and Technology Studies, History, Sociology, Cultural Studies
Schlagworte
Network, Surveillance, Personal Data, Security, Images, Visual Communication, Journal, Media, Internet, Society, Digital Media, Media Theory, Sociology of Media, Media Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung