Journal of Cultural Management and Cultural Policy/Zeitschrift für Kulturmanagement und Kulturpolitik

Vol. 7, Issue 2: Transformation and Upheavals: The Effects of Crises and Conflicts on the Arts

The Journal of Cultural Management and Cultural Policy offers international perspectives on a wide range of issues in cultural management and cultural policy research and practice.

This issue looks at the effects political upheavals and processes of social transformation have on the conditions for cultural production, dissemination, education, policy, and management. The transfer from one political party to another, even when it occurs through legitimate political processes, can mean the difference between funding and lack of funding, restrictive versus liberal policies, or freedom of expression and censorship. The 1989 transformations in Central and Eastern Europe are one example among many others. Current upheavals in many countries have major implications for cultural management and politics given that artistic autonomy is at risk or already restricted with the potential to fundamentally reorder the cultural field. The contributors confront and reflect upon instances of political upheaval and social change that have had a pronounced effect on the arts.

Kapitel-Übersicht

  1. Titelei

    Seiten 1 - 4
  2. Contents / Inhalt 2021/2

    Seiten 5 - 8
  3. Introduction / Einleitend

    The Effects on Crisis and Upheavals on Artists / Auswirkungen von Krisen und Umbrüchen auf Künstler

    Seiten 9 - 26
  4. Research Articles / Wissenschaftliche Beiträge

    Die Rolle von Jugendlichen als ,Agents of Change' zur Krisenprävention und Stärkung der sozialen Kohäsion durch die Förderung von Kunst und Kultur in Mali

    Seiten 29 - 60
  5. Beyond the Propaganda: A Critique of the 2016 Manifestos of the NDC and the NPP Towards the Creative Arts in Ghana

    Seiten 61 - 84
  6. Resource Development in Refugee Arts Organizations: The Case of the Malaika Theater

    Seiten 85 - 110
  7. CASE STUDY

    "Tactical Networks" as Agents of Social Transformation and Cultural Resilience in the Post-Yugoslav Region

    Seiten 113 - 132
  8. FURTHER RESEARCH ARTICLES / WEITERE WISSENSCHAFTLICHE BEITRÄGE

    Performing Arts Organizations as Hybrid Organizations: Tensions and Responses to Competing Logics

    Seiten 135 - 168
  9. Models for Art & Business Cooperation

    Seiten 169 - 198
  10. REPORT / BERICHT

    What's on in Arts Marketing Research?

    Seiten 201 - 214
  11. Editors' Picks

    JACQUES RANCIãRE: The Politics of Aesthetics: The Distribution of the Sensible. London: Bloomsbury Academic, 2013, 121 pp. JACQUES RANCIãRE, PETER ENGELMANN: Politics and Aesthetics. Cambridge: Polity Press, 2019, 121 pp.

    Seiten 217 - 219
  12. RITA STEPHAN, MOUNIRA M. CHARRAD (Eds.): Women Rising: In and Beyond the Arab Spring. New York: New York University Press, 2020, 432 pp

    Seiten 219 - 223
  13. ORIAN BROOK, DAVE O'BRIEN, AND MARK TAYLOR: Culture is Bad for You. Manchester: Manchester University Press 2020, 361pp

    Seiten 223 - 226
  14. PETER TSCHMUCK: Einführung in die Kulturbetriebslehre. Springer VS. Wiesbaden 2020, 160 Seiten

    Seiten 226 - 228
  15. Journal of Cultural Management and Cultural Policy

    Aims and Scopes

    Seite 229
  16. Peer Review Process

    Seite 230
  17. Call for Papers

    Seiten 231 - 236
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15. Dezember 2021, 236 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5390-8

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Constance DeVereaux

Constance DeVereaux, University of Connecticut, USA

Steffen Höhne

Steffen Höhne, Hochschule für Musik Franz Liszt Weimar, Deutschland

Martin Tröndle

Martin Tröndle, Zeppelin Universität Friedrichshafen, Deutschland

Anke Schad-Spindler

Anke Schad-Spindler, Universität Wien, Österreich

Tal Feder

Tal Feder, University of Sheffield, Großbritannien

Buchtitel
Journal of Cultural Management and Cultural Policy/Zeitschrift für Kulturmanagement und Kulturpolitik Vol. 7, Issue 2: Transformation and Upheavals: The Effects of Crises and Conflicts on the Arts
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
236
Ausstattung
kart., Dispersionsbindung, 7 SW-Abbildungen
ISBN
978-3-8376-5390-8
Warengruppe
3786
BIC-Code
KJM JPQB JNA
BISAC-Code
BUS041000 POL038000 EDU040000
THEMA-Code
KJM JPQB JNA
Erscheinungsdatum
15. Dezember 2021
Auflage
1
Themen
Museum, Kulturmanagement
Adressaten
Cultural Studies, Cultural Policy, Arts Management, Performing Arts, Political Science, Arts Education
Schlagworte
Social Upheaval, Transformation, Cultural Policy, Participation, Socially Engaged Arts, Cultural Management, Museum, Cultural Education, Cultural Industry, Journal

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