Interrogating Datafication

Towards a Praxeology of Data

What constitutes a data practice and how do contemporary digital media technologies reconfigure our understanding of practices in general? Autonomously acting media, distributed digital infrastructures, and sensor-based media environments challenge the conditions of accounting for data practices both theoretically and empirically. Which forms of cooperation are constituted in and by data practices? And how are human and nonhuman agencies distributed and interrelated in data-saturated environments? The volume collects theoretical, empirical, and historiographical contributions from a range of international scholars to shed light on the current shift from media to data practices.

39,99 € *

27. August 2022, ca. 300 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5561-2

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. August 2022

* = Preise inkl. Mehrwertsteuer. Deutschsprachige Bücher = gebundener Ladenpreis, fremdsprachige Bücher = unverbindliche Preisempfehlung. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Marcus Burkhardt

Marcus Burkhardt, Universität Siegen, Deutschland

Daniela van Geenen

Daniela van Geenen, Universität Siegen, Deutschland

Carolin Gerlitz

Carolin Gerlitz, Universität Siegen, Deutschland

Sam Hind

Sam Hind, Universität Siegen, Deutschland

Timo Kaerlein

Timo Kaerlein, Universität Siegen, Deutschland

Danny Lämmerhirt

Danny Lämmerhirt, Universität Siegen, Deutschland

Axel Volmar

Axel Volmar, Universität Siegen, Deutschland

Buchtitel
Interrogating Datafication Towards a Praxeology of Data
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 300
Ausstattung
kart., Klebebindung, 10 SW-Abbildungen
ISBN
978-3-8376-5561-2
Warengruppe
1744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
27. August 2022
Auflage
1
Themen
Gesellschaft, Medien, Technik
Adressaten
Media Studies, Communication Studies, Sociology, Science and Technology Studies, History
Schlagworte
Media, Technology, Society, Digital Media, Media Theory, Media Aesthetics, Media History, Media Studies

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung