The Power of Persuasion

Becoming a Merchant in the 18th Century

Lucas Haasis found a time capsule: A complete mercantile letter archive of the merchant Nicolaus Gottlieb Luetkens who lived in 18th century Hamburg. Luetkens travelled France between 1743-1745 in order to become a successful wholesale merchant. He succeeded in this undertaking via both shrewd business practice and proficient skills in the practice of letter writing.

Based on this unique discovery, Lucas Haasis examines in this microhistorical study the crucial steps and activities of a mercantile establishment phase, the typical letter practices of early modern merchants, and the practical principles of persuasion leading to success in the 18th century.

60,00 € *

27. Januar 2022, ca. 600 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5652-7

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. Januar 2022

* = Preise inkl. Mehrwertsteuer. Deutschsprachige Bücher = gebundener Ladenpreis, fremdsprachige Bücher = unverbindliche Preisempfehlung. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Lucas Haasis

Lucas Haasis, Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, Deutschland

Autor_in(nen)
Lucas Haasis
Buchtitel
The Power of Persuasion Becoming a Merchant in the 18th Century
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 600
Ausstattung
kart., Klebebindung, 20 SW-Abbildungen
ISBN
978-3-8376-5652-7
Warengruppe
1558
BIC-Code
HBJD HBTB HBG
BISAC-Code
HIS010000 HIS054000 HIS037000
THEMA-Code
NHD NHTB NHB
Erscheinungsdatum
27. Januar 2022
Auflage
1
Themen
Globalisierung, Wirtschaft, Kulturgeschichte
Adressaten
History, Literary Studies, Sociology
Schlagworte
Merchants, 18th Century, Hamburg, Letter-Writing Practices, Microhistory, Praxeology, Globalization, Cultural History, Economy, European History, Global History, Early Modern History, History

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung