Digital Culture & Society (DCS)

Vol 8, Issue 1/2022 – Coding Covid-19: The Rise of the App-Society

Code is intended both as a computer-based language to program software and as a functional and visual language for organizing administrative processes, visualizing information, performing behaviour control, and reinforcing shared imaginaries based on surveillance and dread. This special issue of Digital Culture & Society deals with the concept of code in relation to the Covid-19 crisis. The contributions depart from the idea that both forms of coding have become dramatically intertwined during the pandemic and are structuring a new way of being in and seeing reality. They explore the new forms of data-driven surveillance and representation of the pandemic evolution at the level of real-time epidemiology, sensor technologies, science policies, push media, and the heterogeneous counter-discourses that try to subvert them.

29,99 € *

27. September 2022, ca. 200 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5903-0

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. September 2022

* = Preise inkl. Mehrwertsteuer. Deutschsprachige Bücher = gebundener Ladenpreis, fremdsprachige Bücher = unverbindliche Preisempfehlung. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Julia Ramírez Blanco

Julia Ramírez-Blanco, Universitat de Barcelona, Spanien

Ramón Reichert

Ramón Reichert, Universität St. Gallen/Donau-Universität Krems, Schweiz/Österreich

Francesco Spampinato

Francesco Spampinato, Università di Bologna, Italien

Buchtitel
Digital Culture & Society (DCS) Vol 8, Issue 1/2022 – Coding Covid-19: The Rise of the App-Society
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 200
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-5903-0
Warengruppe
3744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
27. September 2022
Auflage
1
Themen
Medien, Gesellschaft, Internet, Digitalisierung
Adressaten
Digital Media Studies, Visual Studies, Surveillance Studies, Aesthetics, Sociology
Schlagworte
Coronavirus, Pandemic, Mobile Media, Surveillance,
Technologies, Digital Communication, Social Media

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung