Digital Culture & Society (DCS)

Vol 8, Issue 1/2022 – Covid-19: The Rise of Social Media Surveillance

The global threat posed by the coronavirus has transformed mobile media and their software applications into state-organized surveillance technologies. This special issue deals with image-political and media-technological aspects of the data visualizations of mobility, which have been used by Internet companies, national governments, and health authorities for different purposes in the context of the Covid-19 pandemic.

The disciplinary techniques of state surveillance are migrating into all areas of digital communication and affect mobile media (geo-tracking), stop corona apps (monitoring), smart cities (face recognition, sensor technologies), social media (blaming) and selfies (self-evidence). In a global perspective, the contributors compare different national strategies, including strategies in non-Western countries.

29,99 € *

27. Juli 2022, ca. 200 Seiten
ISBN: 978-3-8376-5903-0

Erscheint voraussichtlich bis zum 27. Juli 2022

* = Preise inkl. Mehrwertsteuer. Deutschsprachige Bücher = gebundener Ladenpreis, fremdsprachige Bücher = unverbindliche Preisempfehlung. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Weiterempfehlen

Ramón Reichert

Ramón Reichert, Universität St. Gallen/Donau-Universität Krems, Schweiz/Österreich

Autor_in(nen)
Ramón Reichert (ed.)
Buchtitel
Digital Culture & Society (DCS) Vol 8, Issue 1/2022 – Covid-19: The Rise of Social Media Surveillance
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
ca. 200
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-8376-5903-0
Warengruppe
3744
BIC-Code
JFD
BISAC-Code
SOC052000
THEMA-Code
JBCT1
Erscheinungsdatum
27. Juli 2022
Auflage
1
Themen
Medien, Gesellschaft, Internet
Adressaten
Digital Media Studies, Visual Studies, Surveillance Studies, Aesthetics, Sociology
Schlagworte
Coronavirus, Pandemic, Mobile Media, Surveillance, Technologies, Digital Communication, Social Media, Media, Internet, Society, Digital Media, Media Theory, Sociology of Media, Media Studies, Journal

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung