Towards a Multiversity?

Universities between Global Trends and National Traditions

All over the world new ideas and models emerge on how to organize the higher education sector and its institutions. The contributions in this volume identify the most influential transnational models and investigate their origins and mechanisms of dissemination as well as the resulting consequences for national systems. Will global trends in higher education lead to homogeneity or will they result in an increased differentiation? This question is addressed by higher education researchers with very different disciplinary and national backgrounds.

Contributors are, among others, Jürgen Enders, John W. Meyer, Christine Musselin and Kerstin Sahlin-Andersson.

27,80 € *

2006-12-27, 266 Seiten
ISBN: 978-3-89942-468-3

Sofort versandfertig,
Lieferzeit 3-5 Werktage innerhalb Deutschlands

Preise inkl. Mehrwertsteuer. Versandkostenfreie Lieferung innerhalb Deutschlands, für Ausnahmen siehe Details.

Mengenrabatt

Weiterempfehlen

Georg Krücken

Georg Krücken, University of Kassel, Germany

Anna Kosmützky

Anna Kosmützky, Research Training Group »Entering the Knowledge Society« Bielefeld University, Germany

Marc Torka

Marc Torka, Institut für Sozialforschung, Frankfurt am Main, Deutschland

»Aufs Ganze gesehen gibt der Band einen repräsentativen Überblick zu aktuellen vergleichenden Untersuchungen der Hochschul- und Universitätsentwicklung.«
Manfred Stock, Soziologische Revue, 32/1 (2009)
Autor_in(nen)
Georg Krücken / Anna Kosmützky / Marc Torka (eds.)
Buchtitel
Towards a Multiversity? Universities between Global Trends and National Traditions
Verlag
transcript Verlag
Seitenanzahl
266
Ausstattung
kart.
ISBN
978-3-89942-468-3
DOI
10.14361/9783839404683
Warengruppe
1572
BIC-Code
JNMN JNA
BISAC-Code
EDU036000 EDU040000 SOC026000
THEMA-Code
JNM JNA
Erscheinungsdatum
2006-12-27
Auflage
1
Themen
Globalisierung, Wissenschaft, Bildung
Adressaten
Sociology, Science Studies
Schlagworte
University, Higher Education, Globalization, Organization, Education, Science, Sociology of Education, Educational Research, Sociology

Unsere Website verwendet Cookies, um bestimmte Funktionen bereitzustellen.

Datenschutzerklärung